EVENTUÁLNÍ BUDOUCNOST EVENTŮ

CZ  |  EN
Přejít na obsah

EVENTUÁLNÍ BUDOUCNOST EVENTŮ

ROY BILLING – moderní marketing & event marketing
Published by RB v Blog · 14 Duben 2021
Tags: hromadnéakceeventmarketinghledištěevents
Budou, jářku budou!
Budoucnost hromadných akcí a jejich pořádání není ve hvězdách. Ovlivňuje ji několik zásadních okolností, které si můžeme připomenout v jednom z předcházejících příspěvků zde: 10 klíčových vlivů na budoucnost eventů. Otázkou však je, co bude s námi. Ano, bude-li třeba, určitě se naučíme pořádat akce redukované, omezené, kontrolované, hybridní… Ale co diváci, hosté, fanoušci, zákazníci, klienti, účastníci konferencí?

Budeme to umět?
V dnešní poznámce se zamyslím právě nad jinými momenty, které musíme jako promotéři firemních, kulturních, sportovních, odborných, obchodních a dalších akcí brát do úvahy. Budeme ještě – jako účastníci – umět jít a užít si živou akci? Představte si třeba situaci, kdy sedíte uprostřed hlediště plného lidí a vedle se někdo rozkašle. Sednete do auta na zkušební jízdu v rámci promoakce, zástupce prodejce si vedle vás přisedne a neovladatelně kýchne. Nebo vám jen prolétne hlavou: co když mě nakazí? Je jedno čím. Pochyby jsou zasety. Vžijte se do svých pocitů, které máte po roce pandemické mentální masírky. Co vámi prochází? Obavy, strach, podezřívavost, zodpovědnost, úzkost? Kdo se půjde propotit pod pódium do kotle a sdílet společné prskání do rytmu? Budeme umět zapomenout?

(foto: pixabay)

Věřím, že když to vítr rozfouká a nikdo to nebude přikrmovat svými zájmy*), jak s oblibou říkám, vrátíme se do „předchozího normálního“ stavu. Někdo ihned („Kašlu na to!“ – trefné, že?), někdo za měsíc, jiný raději vynechá dvě abonentní sezóny. Hned po holém přežití je to pro eventové managementy ta největší výzva, ať už budeme třeba nuceni kontrolovat testy nebo – čert je vem’ –  nějaké covid pasporty.

Co budou dělat ti, co nepůjdou?
Absence upokojení potřeby osobních zážitků, fyzické přítomnosti, sdílení a setkávání nemohou uspokojit virtuální produkce, byť sebenápaditější. Podání ruky, objetí, přípitek, diskuze u stolu či u panelu, sdílení kouzla okamžiku… Na akcích nejde jen o obsah, jde přeci o sociální kontakt. Jde o atmosféru, která visí ve vzduchu a dá se krájet, bere či tají dech nebo naopak vede k uvolnění a radosti či extázi.
Ano, určitě se do virtuálního prostředí přesunulo více vzdělávacích odborných – ryze obsahových – událostí. Hodně jich tam už zůstane. Ale ani zde nenahradí video chat a další technické vychytávky coffee break nebo společný doprovodný konferenční program. Jen nám umožní předat core obsah. Rok v pandemii nám však ukazuje, že musíme myslet na širší publikum. Nejenom na ty, co chtějí přijít osobně. Proto se rozšířily technické platformy pro hybridní akce, kde část publika je přítomna a část se účastní (spolupracuje!) online. Zkrátka, pro většinu akcí nyní můžeme přidat nový rozměr. Do sálu máme vyprodáno, chcete lístek na přenos? Event marketingu se otevírají nové možnosti. Využijeme je? Stane se fyzická přítomnost exkluzivním zbožím v nejvyšší cenové kategorii oproti možnosti nahlédnout do sálu přes počítač nebo mobil? Uvidíme. Hledejme a nacházejme cesty, jak obor oživit. Aniž bychom vymontovávali křesla ze sálů a nahrazovali je kolejemi pro kamery. První řada je prostě první řada.

Nahledanou v sále!


Využijte našich zkušeností pro produkci neboo konzultace s Vaším marketingem.




*) Vědomě se snažím vyhnout se zde diskuzím, dohadům, teoriím i faktům o tzv. pandemii.



Návrat na obsah